Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
Resultado de la búsqueda
1 búsqueda de la palabra clave 'Síndrome de asperger, Trastorno autista, Trastornos del desarrollo infantil generalizados, Niño preescolar, Reproducibilidad de resultados'
Refinar búsqueda Générer le flux rss de la recherche
Lien permanent de la recherche
The classification of autism, asperger's syndrome, and pervasive developmental disorder / Peter Szatmari en The Canadian Journal of Psychiatry, Año 2000 Vol. 45 - No.8 (Octubre)
[artículo]
Título : The classification of autism, asperger's syndrome, and pervasive developmental disorder Tipo de documento: texto impreso Autores: Peter Szatmari, Autor Fecha de publicación: 2022 Artículo en la página: pp. 731–738 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Síndrome de asperger, Trastorno autista, Trastornos del desarrollo infantil generalizados, Niño preescolar, Reproducibilidad de resultados Resumen: The current classification of the pervasive developmental disorders (PDDs) as conceptualized in both the DSM-IV and ICD-10 is deeply unsatisfying to many parents, front-line clinicians, and academic researchers. Is the diagnostic validity of the various disorders simply lacking empirical data for full substantiation, or does the overall conceptualization of the category have more fundamental problems,... Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=29004
in The Canadian Journal of Psychiatry > Año 2000 Vol. 45 - No.8 (Octubre) . - pp. 731–738[artículo] The classification of autism, asperger's syndrome, and pervasive developmental disorder [texto impreso] / Peter Szatmari, Autor . - 2022 . - pp. 731–738.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in The Canadian Journal of Psychiatry > Año 2000 Vol. 45 - No.8 (Octubre) . - pp. 731–738
Palabras clave: Síndrome de asperger, Trastorno autista, Trastornos del desarrollo infantil generalizados, Niño preescolar, Reproducibilidad de resultados Resumen: The current classification of the pervasive developmental disorders (PDDs) as conceptualized in both the DSM-IV and ICD-10 is deeply unsatisfying to many parents, front-line clinicians, and academic researchers. Is the diagnostic validity of the various disorders simply lacking empirical data for full substantiation, or does the overall conceptualization of the category have more fundamental problems,... Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=29004