Biblioteca Humberto Rosselli Quijano
Volver a la pantalla de resultados de la última búsqueda | Consultar el historial de búsquedas | New search |
Resultado de la búsqueda
1 búsqueda de la palabra clave 'Comunicación, Individuación, Trastornos mentales, Relación padre-hijo, Interpretación psicoanalítica, Trastornos psicóticos.'
Refinar búsqueda Générer le flux rss de la recherche
Lien permanent de la recherche
Studies of the separation-individuation phase / Fred Pine en The psychoanalytic study of the child, Año 1963 - Vol.18 ([13/07/2020])
[artículo]
Título : Studies of the separation-individuation phase : a methodological overview Tipo de documento: texto impreso Autores: Fred Pine, Autor ; Manuel Furer, Autor Fecha de publicación: 2020 Artículo en la página: pp. 325-342 Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng) Palabras clave: Comunicación, Individuación, Trastornos mentales, Relación padre-hijo, Interpretación psicoanalítica, Trastornos psicóticos. Resumen: We have described an interconnected group of studies bearing upon the separation-individuation process. The settings that we have evolved for observing children—a specially planned playroom for normal toddlers and a therapeutic situation for psychotic children—were described. While we are convinced that these observational settings offer rich possibilities for research, our experience is that a changing array of research strategies best allows us to take advantage of these possibilities. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=23303
in The psychoanalytic study of the child > Año 1963 - Vol.18 [13/07/2020] . - pp. 325-342[artículo] Studies of the separation-individuation phase : a methodological overview [texto impreso] / Fred Pine, Autor ; Manuel Furer, Autor . - 2020 . - pp. 325-342.
Idioma : Inglés (eng) Idioma original : Inglés (eng)
in The psychoanalytic study of the child > Año 1963 - Vol.18 [13/07/2020] . - pp. 325-342
Palabras clave: Comunicación, Individuación, Trastornos mentales, Relación padre-hijo, Interpretación psicoanalítica, Trastornos psicóticos. Resumen: We have described an interconnected group of studies bearing upon the separation-individuation process. The settings that we have evolved for observing children—a specially planned playroom for normal toddlers and a therapeutic situation for psychotic children—were described. While we are convinced that these observational settings offer rich possibilities for research, our experience is that a changing array of research strategies best allows us to take advantage of these possibilities. Link: ./index.php?lvl=notice_display&id=23303